Tränings tips!

Postat den: 2014-09-18 @ 08:59:00 | Allmänt | Kommentarer (2)

Träningstips. 
 
Hej alla! Jag tänkt dela med mig av ett träningstips idag. Jag är och har alltid haft lite svårt för avstund och känslan på hinder, de är lätt att jag bara har ridit iväg eller börjat plocka, denna övning hjälper mig mycket och ger väldigt mycket även om man inte tror de! 
 
Du har en bom, ett kryss, tre bommar och en oxer ut. Från bommarna till nästa steg är det tre meter, fram till oxern. Där är det 3,5 meter då hästen helst ska hoppa igenom sig och inte komma nära för att spänna sig. Genom denna övning övar du inte på att lägga hästen rätt, utan att se vart du ligger och hur du bara ska sitta kvar och vänta. Som jag sa så rider man lätt iväg eller plockar för mycket, då är de bra att få se ett avstånd som inte kan bli fel och bara sitta med lite skänkel och vänta. efter ett tag kan du ta bort först bommen mot oxern så de blir ett gloppsprång, bom, bom sen oxer. Fortsätt sitta och vänta, sedan tar du bort nästa så det blir kryss, två galoppsprång, bom och oxer. Efter det funkat. tar du bort alla bommar, rider på tre/fyra galoppsprong, du kan variera. Men alltid vänta på hästen och sitta kvar, kanske lite mer skänkel eller lite mer hand men inte något som gör för mycket. 
 
 Film från träningen med lite dressyr på Bacardi!
 

Kommentarer
Postat av: My

Du rider jätte bra 😏 kolla gärna in på min blogg och kommentera vad du tycker 😉 du är ju ganska snygg också 🙊

2014-10-25 @ 22:17:39
URL: http://nattstad.se/MyAndersson
Postat av: My

Du rider jätte bra 😏 kolla gärna in på min blogg och kommentera vad du tycker 😉 du är ju ganska snygg också 🙊

2014-10-25 @ 22:17:40
URL: http://nattstad.se/MyAndersson
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Tillbaka till startsidan